donderdag 5 november 2015

Kaartje met embossingpoeder mét uitleg!

Hoi hoi,

Onlangs maakten mijn gasten van de workshop bij mij thuis dit kaartje.
Alle stempels hebben we ge-embosd met embossingpoeder.


Voor dit kaartje gebruikte ik het set Happy scenes. Een leuk stempelset met veel verschillende stempels. 

Omdat niet iedereen weet hoe en wat met embossen, hieronder een korte uitleg over embossen met embossing poeder.

Als eerste gebruik je de embossing buddy. Dat is een soort kussentje. Dit haal je over het papier waarop je wilt gaan embosssen. Dit doe je om ervoor te zorgen dat straks het embossingpoeder alleen op de afgedrukte stempel zit en niet ernaast. Ik gebruikte het eerst niet (moet ik eerlijk zeggen ; ) ) maar ik raad het gebruik ervan toch echt aan!

Dan stempel met je met versamarkt inkt je afruk op de door jouw gewenste plaats.
Van deze afdruk zie je eigenlijk maar weinig omdat het transparante inkt is. Dan strooi je het poeder eroverheen en dan is wel duidelijk waar je gestempeld hebt ;)

Dan komt het leukste van het hele embossen. De heattool gebruiken! 
Dit is een soort fohn alleen dan echt geschikt voor embossen. 
Door de heattool op je papier gericht te houden, smelt het poeder. Erg leuk om te zien. Daarna ligt als het ware de stempel óp je kaart. Je voelt dit ook.

Hieronder een duidelijk filmpje van Stampin'Up!


                   



Alle gebruikte materialen voor de bovenstaande kaart vind je hieronder. 

Mocht je vragen hebben over producten, een bestelling plaatsen, workshop of wat dan ook, stuur gerust een mailtje.


Fijne dag!
Corliene



Built for Free Using: My Stampin Blog

Geen opmerkingen:

Een reactie posten